2. Leefbaar Venlo

Bereikbaarheid

  • Bij de uitwerking van de ambities vroeg de belangenafweging meer tijd om tot een gedragen Uitvoeringsplan Parkeren te komen. Aangezien de Nota Parkeernormen hierop volgend is, heeft deze vertraging opgelopen. Deze wordt nu geactualiseerd en in 2024 ter vaststelling aangeboden.
  • Onze inwoners kunnen zelf locaties aandragen voor nieuwe laadpalen. Bij elke laadpaal worden twee parkeerplekken gereserveerd voor elektrische voertuigen. We hebben in 2023, mede op basis van deze reacties, 178 laadpalen van Vattenfall geplaatst en 8 via Park & Charge.
  • Op basis van het ambitiedocument Fiets zijn we in 2022 gestart met de uitvoering van 'laaghangend fruit'.  Gezien de krapte op de arbeidsmarkt schuift de voorbereiding en realisatie van een aantal maatregelen/projecten door naar 2024. Bij de uitwerking van de maatregelen/projecten wordt de Fietsersbond Venlo betrokken. Het Uitvoeringsplan Fiets is in concept gereed en wordt in de 1e helft van 2024 via een raadsconsultatie aan het College aangeboden ter vaststelling.
  • Voor de uitvoering Verkeersveiligheid is in 2022 een risicoanalyse voor de gemeente Venlo opgesteld. Daaruit komen de belangrijkste risicosituaties en -groepen binnen de gemeente naar voren. De resultaten uit de Risico-analyse vormen samen met de lokaal bekende knelpunten zowel input voor verkeersveiligheidsaanpassingen binnen 'ontwikkelend beheer' (zie programmalijn Omgeving) als voor de lopende (majeure) openbare ruimte projecten. Vanaf 2022 is het nieuwe Meldingen systeem Openbare Ruimte (MOR) operationeel. In 2023 zijn er 1.157 Meldingen Openbare Ruimte met betrekking tot verkeerssituaties afgehandeld waarbij aanpassingen zijn uitgevoerd op de belangrijkste locaties. Hierdoor zijn verkeersonveilige situaties aangepakt en is er een prettigere leefomgeving gerealiseerd voor onze inwoners.
Deze pagina is gebouwd op 05/08/2024 08:41:33 met de export van 05/08/2024 08:26:04