Mobiliteit

Wat heeft het gekost

Programmalijn

Realisatie
2022

Begroting voor
wijziging 2023

Begroting na
wijziging 2023

Realisatie
2023

Verschil

Personeel

251

253

364

298

-66

Reserves

65

215

215

Overig

1.719

521

1.789

2.750

961

Saldo baten

2.034

774

2.368

3.264

895

Personeel

967

923

1.082

1.097

-15

Kapitaallasten

665

858

756

626

130

Reserves

1.752

Overig

2.218

472

2.182

3.039

-857

Saldo lasten

5.601

2.253

4.021

4.762

-742

Saldo

-3.567

-1.478

-1.652

-1.499

154

Multimodale ontsluiting € 638.000 nadeel op de baten en € 725.000 voordeel op de lasten
Het visiedocument en de daaropvolgende voorbereiding van de  MER procedure zijn vertraagd mede door capaciteitsvraagstukken. Deze procedure wordt in 2024 voortgezet. Op de multimodale ontsluiting is daardoor minder uitgegeven. De ontwikkelvisie Noordoever is complexer om in beeld te brengen dan vooraf ingeschat, vooral programmatisch en qua proces & fasering. Voorbeelden daarvan zijn de relatie met andere ontwikkelingen zoals jachthaven ontwikkeling Venlo Noord/Canon. Dit maakt dat verschillende producten uit de planning vertraagd zijn. De uitgaven uit de begroting zijn daaraan gerelateerd.

Erfpachtopbrengst Bargeterminal
De werkzaamheden zijn nog niet afgerond en daarmee is de erfpachtopbrengst nog niet volledig behaald.

Project Share Euregio € 116.000 voordeel op de baten
Dit betreft ontvangen Interreg-subsidie van het project Share Euregio na declaratie van kosten.

Trendsportal (regionaal) € 1,5 miljoen voordeel op de baten en € 1,5 miljoen nadeel op de lasten
De financiële stromen van het samenwerkingsverband Trendsportal worden vanaf 2022 verwerkt in de jaarstukken van de gemeente Venlo. Deze financiële stromen hebben geen effect op het resultaat van de jaarrekening of begroting van de gemeente Venlo.

Deze pagina is gebouwd op 05/08/2024 08:41:33 met de export van 05/08/2024 08:26:04